G-RMTF08QYP6

De Advertentiebibliotheek van Facebook.

Gemiddelde leestijd: 6 minuten

De Advertentiebibliotheek van Facebook.

Wat is de Facebook Advertentiebibliotheek precies en wat kun je ermee? Dat lees je in dit artikel.

Over social media marketing aanbod en verschillen ga naar hier.

Adverteren en adverteren maar, dat doen zeer veel bedrijven en organisaties en al deze advertenties zijn opgeslagen in een bibliotheek van Facebook.

Om er nu precies achter te komen hoe dit allemaal in zijn werk gaat en je dit dan allemaal kunt terugzoeken in die bibliotheek bij facebook dat zullen we u duidelijk maken in het onderliggende tekst verhaal.

De simpele uitleg over de advertentiebibliotheek van Facebook.

De Advertentiebibliotheek is een uitgebreide, doorzoekbare collectie van alle advertenties die op dat moment worden uitgevoerd in de apps en services van Facebook.

Waaronder advertenties op Facebook zelf en advertenties op Instagram. Je vindt de Facebook Advertentiebibliotheek op: www.facebook.com/ads/library

Wat voor soort informatie vind je in de Facebook Advertentiebibliotheek?

In de Facebook Advertentiebibliotheek vind je:
  • Alle actieve advertenties die een pagina uitvoert op Facebook, Facebook Messenger, Instagram en op Facebook aangesloten apps.
  • Het advertentiemateriaal en de advertentietekst van alle advertenties
  • Aanvullende advertentiegegevens van deze advertenties, bijvoorbeeld informatie over het leadformulier (wanneer van toepassing)
  • Oude advertenties die gaan over maatschappelijke kwesties, verkiezingen of politiek
Je kunt op verschillende manieren zoeken in de bibliotheek. Zo kun je:
  • Zoeken naar een adverteerder om alle actieve advertenties van die adverteerder te bekijken
  • Zoeken op advertenties binnen een specifiek land, door dit land te selecteren
  • specifiek zoeken op advertenties over maatschappelijke kwesties, verkiezingen of politiek

Facebook advertentiebibliotheek waarom is deze gelanceerd?

Met de Advertentiebibliotheek wil Facebook meer transparantie bieden omtrent de advertenties, vooral als het gaat om berichten over maatschappelijke kwesties, verkiezingen of politiek. 

Het bedrijf Facebook is voornamelijk onder vuur komen te staan, nadat bleek dat advertenties en gesponsorde fake-nieuws berichten een rol hebben gespeeld in de verkiezingsuitslag van de Amerikaanse verkiezingen in 2016.

Vandaar dat men toen heeft gekozen voor de advertentiebibliotheek.

Politiek, verkiezingen of maatschappelijke issues en advertenties daarover.

Facebook slaat ongeveer deze advertenties voor zo een 7 jaar op in de Advertentiebibliotheek. 

In het geval van advertenties over maatschappelijke kwesties, verkiezingen of politiek kun je niet alleen de advertenties zien die op dat moment actief zijn, maar ook naar oude advertenties zoeken. 

Bij deze advertenties vind je aanvullende informatie, namelijk:
  • Wie heeft de advertentie gefinancierd?
  • Wat is het uitgavenbereik?
  • Wat is het bereik van de advertentie?

Let op: deze informatie kun je alleen bij advertenties over maatschappelijke kwesties, verkiezingen of politiek opvragen. Bij gewone advertenties kan dit dus niet.

Ondernemer of marketeer wat kun je dan eigenlijk met Facebook advertentiebibliotheek?

Je vraagt je nu waarschijnlijk af wat je in godsnaam hier nu eigenlijk mee zou kunnen of wat je er mee zou willen doen.

Je kunt de Facebook advertentiebibliotheek eigenlijk voor twee dingen gebruiken namelijk:
  • Bekijken wat voor advertenties concurrerende bedrijven plaatsen via Facebook.
  • Inspiratie opdoen door te kijken wat voor advertenties voor jou inspirerende bedrijven plaatsen.

Tot Slot.

Boyd Hoek SMMB

Voor meer hulp of adverteren op Facebook

Nieuwsgierig wat wij verder voor u kunnen betekenen?

Voor meer informatie Ga naar hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *