G-RMTF08QYP6

Geen Content maar toch succesvol met Affiliate marketing.

Gemiddelde leestijd: 12 minuten

Geen Content maar toch succesvol met Affiliate marketing.

marketing strategie

Misschien dat je nu vreemd zit te kijken bij het lezen van deze stelling in dit aangeboden artikel, tis natuurlijk ook zo dat we steeds juist gezegd hebben dat je juist relevante en toegevoegde waarde aan content diversiteit moet schrijven om hoger te kunnen ranken in de organische zoekresultaten bij Google.

En niet te vergeten dat het super belangrijk is voor jouw bezoeker als zowel duidelijk voor Google om met overtuiging de meerwaarde van jouw website aan te tonen.

En dat is ook normaliter genomen dus ook zo, echter is de vraagstelling of het mogelijk zou zijn zonder of geen content om succes te hebben met Affiliate marketing?

En juist deze vraag gaan we verder uitdiepen in dit artikel en aantonen dat het wel degelijk mogelijk is om met geen of zonder content succes te hebben.

Dus denkend vanuit een ander perspectief en benadering gaan we daar ons eens lekker verder in verdiepen.

Wat zijn de mogelijkheden in Affiliate marketing zonder content.

In de eerste instantie wil ik benadrukken dat dit zeker mogelijk is en kun je met jouw website gewoon succesvol zijn of worden.

Hoe dan zal je zeggen, nou we gaan ze hieronder is eventjes op een rijtje voor je zetten. Als je op de juiste manier via het internet weet te adverteren is dit eigenlijk al het geval.

Je kunt bijvoorbeeld via Google adverteren, je kunt via social media adverteren en je kunt op andere websites gaan adverteren.

Hierbij is het niet alleen van belang dat de advertenties perfect zijn, maar óók de landingspagina{Een landingspagina is een webpagina waar bezoekers op terecht komen via een zoekopdracht, verwijzing of advertentie.}

Zorg daarom voor een landingspagina die perfect is, zorg voor een landingspagina die direct tot de verbeelding spreekt en voeg een juiste call to action aan de landingspagina toe zodat de bezoeker verleid word om door te klikken.

Tips voor het optimaliseren van een landingspagina:
  • Zorg voor een duidelijke call to action. Heb je de bezoeker weten te overtuigen? Dan moet hij/zij ook met één druk op de knop bijvoorbeeld het gewenste product kunnen kopen. Zorg daarom voor een duidelijke call to action, maar maak bijvoorbeeld deze button niet al te veel van het goede zodat het juist averechts werkt.
  • Roep vertrouwen op. dus let met name op een keurmerk, staat de onderneming/website ingeschreven in de KVK, heeft deze een BTW nummer, hebben er al veel mensen gebruik gemaakt van het product.
  • Zorg voor een overzichtelijke opbouw. Als een bezoeker op jouw landingspagina terecht komt, moet de pagina direct duidelijkheid verschaffen. Zorg daarom voor een overzichtelijke opbouw, kies voor het juiste kleurenpalet en laat de landingspagina veel rust uitstralen.
  • Zorg voor mobiele optimalisatie. Meer en meer internetgebruikers surfen via hun smartphone of tablet. Zorg daarom altijd voor een goed reagerende landingspagina.
  • Probeer alle twijfel direct weg te nemen. Verkopen doe je niet alleen door te overtuigen, maar ook door twijfels weg te nemen. Bedenk dus mogelijke argumenten waarom een bezoeker níet jouw product wilt kopen. Weerleg deze argumenten vervolgens zo goed mogelijk op de landingspagina.
  • Denk altijd vanuit het perspectief van de bezoeker. Toon dus duidelijk de voordelen vóór de bezoeker. Praat niet vanuit jouw eigen {affiliate} website of vanuit jouw eigen belang, maar altijd vanuit het perspectief van de bezoeker.
  • Voor een bezoeker moet de landingspagina direct tot de verbeelding spreken. Dus de landingspagina aan te laten sluiten op de advertentie. Zorg dus voor dezelfde boodschap en voor dezelfde stijl.

Wat hebben we nu opgestoken aan informatie over het bovenstaande verhaal!, dat dus de landingspagina tot omzet moet aanzetten, het moet dus verleiden, tevens is de optimalisatie van de pagina dus ook zeer belangrijk hierbij.

De belangrijkste les die we hier uit kunnen trekken is dan ook dat we continu bezig moeten blijven met het door blijven ontwikkelen van onze pagina.

Bij de optimalisatie van de pagina is de advertentie dus ook zeer belangrijk, deze moet aan sluiten bij datgene waar iemand naar op zoek is, heb jij niet de juiste advertenties of sluiten deze niet aan bij het verhaal op jouw pagina, dan zal er ook weinig tot geen publiek op jouw landingspagina terecht komen.

Dus de advertenties zijn een zeer belangrijk aspect op de pagina daarom nog enkele tips:
  • Maak gebruik van Facebook Pixel in combinatie met Google Tag Manager. Door van deze hulpmiddelen gebruik te maken, weet je de best mogelijke advertenties te ontwikkelen. 
  • Stel een specifiek target in. Via Facebook ben je in staat om héél gericht te adverteren. Je bent eigenlijk een dief van je eigen portemonnee als je daar geen gebruik van maakt. Bepaal jouw doelgroep dus heel specifiek en stel vervolgens een specifiek target in.
  • Houd het simpel. Onderzoek toont aan dat simpele advertenties het beter doen dan hele drukke advertenties. Houd het daarom simpel; eenvoud is de sleutel naar succes in het geval van Facebook Ads.
  • Gebruik je eigen foto’s. Het is zo makkelijk om foto’s van Shutterstock te gebruiken, maar je valt daarmee direct door de mand. Met jouw eigen foto’s weet je namelijk veel meer vertrouwen op te wekken bij de consument.
  • Combineer een afbeelding met tekst. Een goede advertentie bestaat uit een afbeelding in combinatie met tekst. Kies bij voorkeur dus niet voor één van beide, maar kies altijd voor de perfecte combinatie van deze twee elementen.
  • Kies de juiste call to action. Ook in een advertentie is het van belang om de juiste call to action te gebruiken. Dit is op voorhand vrij lastig om te bepalen; gebruik daarom verschillende call to actions en probeer deze één voor één uit. Met behulp van A/B testen kan je voor jezelf de juiste call to action gaan bepalen.

 Affiliate marketeer zijn zonder content kan dat wel?

Ja dat kan dus zeker. Belangrijk is het om te weten dat je hiervoor de nodige kennis nodig hebt.

Je moet namelijk perfect weten hoe je advertenties moet maken én je moet weten hoe je de perfecte landingspagina kunt maken. De advertentie en landingspagina moeten bovendien perfect op elkaar aansluiten.

Wat natuurlijk nu ook echt een behoorlijke strijd aan het worden is de enorme hoeveelheid aan concurrentie die zich met affiliate bezig houd.

De meeste marketeers houden zich bezig met veel content te schrijven en te optimaliseren voor SEO, persoonlijk doe ik dit zelf dus ook alhoewel dit wel je dingetje moet zijn.

Toch zijn er altijd mogelijkheden om de concurrent te kunnen verslaan, maar niemand zal beweren dat dit een easy job zal worden.

We hebben in het bovenstaande artikel de punten waar je op zal moeten letten om te komen tot een landingspagina die zonder content met de juiste advertenties toch winstgevend kan zijn opgesomd, gebruik deze tips als je op deze manier liever te werk wilt gaan.

Geen Content en ook geen Website?

Dit zou ook nog kunnen. Misschien iets voor diegenen die op zoek is naar nog andere alternatieven.

 Is het dus mogelijk om een succesvolle affiliate marketeer te worden zonder een eigen affiliate website te hebben?

Ja, het is mogelijk, maar het is ook niet makkelijk.

 Via YouTube met affiliate marketing aan de slag te gaan.

In dat geval heb je géén eigen website nodig, maar wel een eigen YouTube kanaal. Aangezien de concurrentie op YouTube onwijs hevig is, is het echter niet makkelijk om jouw kanaal snel hard te laten groeien.

Bovendien moet je gevoel hebben om voor de camera goed te performen, mag je niet alles promoten van YouTube daar deze er strenge regels op na houd.

Verder bieden social media kanalen ook nog voldoende mogelijkheden. Dat is zeker het geval als je een populair Facebook- of Instagram account hebt.

Ook hierbij heb je weer te maken met de strenge regels van Instagram en Facebook.

Tot Slot:

Affiliate marketing blijft een leuke manier van makkelijk geld verdienen en als je een passie hebt voor schrijven en het leuk vind om je bezig te houden met overdracht van kennis dan is deze vorm van marketing uitermate geschikt om mee aan de slag te gaan.

Het opbouwen van een doelgroep die jouw volgt om datgene wat je te melden hebt is ronduit zeer motiverend voor jezelf.

Heb jij persoonlijk toch zo iets van nou liever niet al dat schrijfwerk voor mij, dan is misschien in dit besproken artikel waar je zonder content of website een business mee zou kunnen opbouwen wel iets voor jouw.

De keuze ligt uiteraard altijd bij jezelf, succes met jouw keuze.

internet succes gids

Wilt u graag toch nog meer te weten komen over Affiliate marketing?

Maak nu een start en verander jouw toekomst!

Nu met korting!

Ja, Ik wil van deze korting gebruik maken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *