Search Keyword.
Al is gehoord van keyword research tools?, hier in dit artikel kan je de beste keywords, met het hoogste zoekvolume vinden.
Je zal je misschien afvragen `ja en,, wat moet ik daar dan mee? Dat gaan we nu dan uitleggen in dit artikel.
Als je succesvolle affiliate website wilt gaan bereiken dan is het van groot belang dat je begrijpt hoe alles in zijn werk gaat en dat deze manier van woorden zoeken een krachtig instrument kan zijn om een betere vindbaarheid te creëren voor jouw website!
Het is lastig als je totaal nieuw bent met dit zoekwoorden onderzoek maar met de juiste tools leer je als snel hoe alles in elkaar steekt om tot een werkwijze te komen die voor jouw het beste werkt.
We willen natuurlijk ook niet overal in den beginnen de hoofdprijs betalen {als zeeuw heb ik dan ook altijd mijn zeeuwse kapjes op.} voor dit soort hulpmiddelen, vandaar dat we op zoek zijn gegaan naar gratis tools om ons te kunnen helpen bij dit proces.
In dit artikel ga ik je verschillende keyword research tools geven, en vertel ik je wat je er allemaal mee kunt doen.
Inhoudsopgave
1-Zoekwoordenonderzoek Waarom?
Waarom is keyword research nu zo ontzettend belangrijk voordat je met je content aan de slag gaat?
Als je niet weet waar er vraag naar is binnen je doelgroep kan je ook nooit de juiste artikelen maken.
Zoekwoordonderzoek kan jouw dus prima helpen waar jouw doelgroep mee zit, welke vragen zij stellen in Google, waar zijn ze naar op zoek?
Als je dit kunt achterhalen of te weten komt dan kan jij kijken hoe je hierop in kunt spelen om vervolgens je doelgroep zo waardevol mogelijk te kunnen helpen.
Daarnaast heeft het natuurlijk ook weinig nut om een artikel te gaan schrijven welke vervolgens niemand te zien krijgt simpelweg doordat er niet voldoende vraag naar is.
Je kunt natuurlijk over onderwerpen of keywords schrijven waarvan jij denkt dat het waardevol is, maar belangrijker is dat jij content maakt over onderwerpen waar daadwerkelijk echt vraag naar is!
2-De functies.
Goed onderzoek doen naar de juiste keywords is misschien wel één van de moeilijkste dingen.
Maar mocht je dit goed onder de knie hebben, kan je hier veel succes mee bereiken.
Het is gewoon een kwestie van veel doen zoals dat met alles is en gaat of je kunt het altijd nog uitbesteden via een platform, alhoewel je dit pas zou moeten doen in een stadium van een grotere website.
In het begin is het advies om hier zelf eerst eens actief mee aan de slag te gaan.
Met een goede keywordresearch tool heb je veel mogelijkheden. Zo kun je dus:
- Zoeken naar de gewenste keywords
- Vaak krijg je suggesties te zien rondom het gezochte keyword
- De keywords in vragende zin krijg je te zien
- En meestal kan je ook kijken waar soortgelijke website goed op scoren met deze keywords.
Shorttail keywords .vs. Longtail keywords.
Belangrijk om te weten is dat je twee ‘varianten’ keywords hebt. Shorttail- en longtail keywords.
Met shorttail bedoel ik zoekwoorden tot maximaal 3 woorden – meer concurrentie en algemener. Denk aan kapper, kleuren etc.
Met longtail keywords bedoel ik zoekwoorden vanaf 3 woorden- minder concurrentie omdat het veel specifieker is. Denk aan kapper kleurt haar met Keune of kapper Rober kleurt haar met keune producten.
De beste optie is om hier een beetje in te variëren. Dit zal voor de beste resultaten zorgen.
3-De keywordresearch tools.
Als we het hebben over de research tools, hebben we keuze uit gratis tools en betaalde tools.
Ik raad je aan om in het begin sowieso met de gratis tools van start te gaan. Hier heb je voldoende aan. Veel tools hebben ook een gratis proefperiode óf een dagelijks limiet, en kan je door de betaalde versie te kopen meerdere functies deblokkeren
Als je al op hoger niveau zit en je al geld verdient met je business, kan je ervoor kiezen om een betaald plan te nemen. Hiermee zal je meer functies hebben en zal je nog betere onderzoek kunnen doen, maar tot die tijd zou ik het houden op de gratis versie.

Gratis versie!
- Google suggest – Dit is niet echt een tool maar wel zeer effectief. Uit de suggesties die Google je bij bepaalde keywords geeft, kan je veel informatie halen. Je krijgt suggesties rondom het gezochte keyword én je kunt zien waar mensen nog meer op zoeken. Uiteraard is dit gratis. Logisch nadenken speelt hierbij een grote rol.
- Keywords Everywhere – Dit is een Google Chrome extensie die gratis te gebruiken is. Als je zoekt op een bepaald keyword, zie je rechts op je beeldscherm: suggesties, relevante keywords, etc.
- Google trends – zeker niet de beste methode, maar meer als extraatje. Hiermee kan je kijken of een bepaalde zoekterm stabiel qua zoekvolume door het jaar heen is. Handig om zo af en toe is te checken.
- Neilpatel – Ubersuggest – Deze tool is relatief uitgebreid voor hetgeen het je kost, niks dus. Fijne tool voor een beginner én heeft ook een betaalde versie voor meer functies.
Betaalde versie!
- Semrush – Tool bevat alles wat je nodig hebt , alleen heeft Semrush een dagelijks limiet voor de gratis versie. Dus wil je uitgebreid gebruik willen maken van deze tool, zal je hiervoor maandelijks moeten betalen. Veel gevorderde maken hier wel gebruik van. Dit zegt natuurlijk wel wat over de tool.
- KWFinder – Prima tool en vergelijkbaar met Semrush. Je hebt bij KWFInder een gratis proefperiode en je zal hierna voor een maandabonnement moeten betalen.
- Answerthepublic – Tool kan je veel suggesties bieden rondom een bepaalde zoekterm vinden, inclusief de keywords in vragende zin.
- Neilpatel – Ubersuggest – Deze had ik ook bij de gratis tools gezet. Deze tool is gratis te gebruiken alleen is deze dan beperkt in gebruik. Je kunt hier nog prima mee te werken gratis maar wil je echt wat dieper gaan, zal je voor de betalende versie moeten kiezen.
- Longtailpro – Tool is speciaal bedoeld voor lange zoekwoorden, zoals de naam al doet vermoeden.
4-Tot slot.
Je hebt nu dus in dit artikel kunnen lezen waarom zoekwoordonderzoek belangrijk is om tot een goede vindbaarheid te komen voor jouw klant via jouw website.
In dit artikel heb je verder kunnen lezen welke tools je kunt gebruiken en wat je er allemaal mee kunt doen.
Hopelijk heb je ook wat aan deze informatie gehad en kan je nu de maximale resultaten er uit gaan behalen.
Ik wens uiteraard iedereen daar veel inzicht en succes mee.

Terug koppelend zou ik nog eens willen benadrukken dat het werken met affiliate marketing voor mijzelf het nummer #1 business model is om mee van start te gaan.
Ook voor jouw!